HISTORIA   DAEWOO MOTOR POLSKA

 

  • Decyzję o lokalizacji budowy fabryki samochodów w Lublinie podjęto jeszcze przed wybuchem II wojny światowej. Wynikała ona z rządowego programu budowy Centralnego Okręgu Przemysłowego. Pod koniec 1938 roku w dzielnicy Tatary rozpoczęto budowę fabryki samochodów ciężarowych i osobowych. Samochody miały być produkowane w oparciu o licencje amerykańskiego koncernu General Motors. Władze rządowe udzieliły koncesji na budowę tej fabryki znanej firmie amerykańskiej Lilpop Co. Ogólny koszt budowy Fabryki Samochodów w Lublinie miał wynieść około 9 mln zł. W momencie wybuchu II wojny światowej z zaprojektowanego kompleksu hal fabrycznych gotowa była hala montażowa oraz kotłownia.
  • Przedsiębiorstwo państwowe Fabryka Samochodów Ciężarowych w Lublinie powstało w 1950 r. Pierwszy samochód Lublin - 51, produkowany na licencji radzieckiej, opuścił taśmę montażową 7 listopada 1951 r. Montaż zakończono w 1959 r. Łącznie wyprodukowano 17 500 sztuk.
  • W latach 1955-56 Fabryka poszerzyła gamę produkowanych wyrobów o maszyny rolnicze.
  • W 1958 roku uruchomiono, w oparciu o własną konstrukcję i technologię produkcję samochodów dostawczych Żuk o masie całkowitej 2,5 t (ładowność 900-1100 kg).
  • W latach 1956-66 prowadzono w FSC intensywne prace nad modernizacją Żuka i jego nowymi odmianami. Montaż tych samochodów zakończono 13 lutego 1998 r., a łączna produkcja wyniosła 587 500 szt.
  • W latach 1963-1970, we współpracy z czeską firmą "Avia" produkowano w fabryce transportery opancerzone "Skot", których w sumie zmontowano 4 500 szt.
  • W październiku 1993 r. rozpoczęto seryjną produkcję samochodów Lublin 33, skonstruowanych przez własny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy.
  • W latach 1993-1995, w wyniku umowy zawartej z koncernem Automobiles Peugeot, zmontowano w systemie CKD 3 500 samochodów osobowych Peugeot 405.
  • W czerwcu 1995 r. Fabryka Samochodów podpisała z Daewoo Corporation i Daewoo Heavy Industries Co. z Korei Południowej umowę joint-venture.
  • W październiku 1995 r. zarejestrowano Daewoo Motor Polska
    Sp. z o.o.
  • W grudniu 1995 r. Spółka rozpoczęła montaż, w systemie SKD, koreańskich samochodów osobowych Nexia. Ich produkcję zakończono w pierwszym kwartale 1998 r. W sumie zmontowano 40 000 tych samochodów.
  • W 1997 r. uruchomiono produkcje zmodernizowanej wersji samochodu Lublin 33 pod nazwą Lublin II oraz samochodu terenowego Honker ( prawo do jego przemysłowej produkcji odkupiono od FSR Poznań w 1996 r.)
  • W 1998 r. rozpoczęto w systemie SKD montaż samochodów osobowo-terenowych Musso i Korando, z zestawów dostarczanych z Korei.
  • W kwietniu 1999 zmodernizowano samochód Lublin - nazwa Lublin 3 pojawiła się na polskim rynku.
  • W październiku 2001 ogłoszono upadłość Daewoo Motor Polska
    Sp. z o.o.

 

 
 


 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Strona startowa serwisu Przejdź do góry tej strony
Copyright ©   2002 MIS     Wszelkie prawa zastrzeżone